تولید بازیهای گرافیکی دوبعدی و سه بعدی توسط یک شرکت دانشبنیان
یک شرکت دانشبنیان با استفاده از فناوریهای یونیتی و بلاکچین و با آخرین ابزارهای روز دنیا موفق به طراحی و تولید بازیهای گرافیکی دوبعدی و سه بعدی ماجراجویی شده است که از جذابیت گرافیکی فوق العادهای برخوردار است این در حالی است که بازیهای مشابه خارجی در اپ استورهای خارجی با هزینههای بالایی جهت شارژ و تداوم استفاده کاربر به فروش میرسد.
به گزارش خبرنگار مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، بازیهای گرافیکی دوبعدی و سه بعدی تولیدی در شرکت جاپکو عمدتا با موضوع سرگرمی و آموزشی طراحی شده و ماهیت ماجراجویی و کسب امتیاز دارد.
موتورهای بازی سازی همچون یونیتی و unreal engine میتوانند قوانین فیزیک را با دقت در یک محیط بازی ویدیویی پیاده سازی کنند. بازیهای ویدیویی با تهیه محیطهای مجازی، وسیله خوبی برای تمرین رباتهای قابل استفاده در محیط واقعی فراهم میکنند.
ناصر محمودی، مدیرعامل شرکت دانشبنیان جاپکو درباره اهمیت ساخت بازی های گرافیکی اظهار داشت: صنعت بازی سازی در ایران، صنعت رو به رشد و آینده داری است، اگر بتوانیم محدودیتها و مشکلات موجود در این حوزه را بشناسیم و آنها را حل کنیم. این صنعت در ایران طرفداران بی شماری هم دارد به طوری که در حال حاضر 64 درصد از جمعیت ایران عضوی از جامعه بازیهای ویدیوئی هستند. با توجه به این که این گروه عمدتا زیر 35 سال سن دارند ظرفیت بسیار زیادی برای رشد این صنعت به خصوص از جانب جوانان و نوجوانان وجود دارد.
وی ادامه داد: از کاربردهای دیگر گیمیفیکیشن، استفاده از آنها در آموزش الکترونیکی، آزمون الکترونیکی و مسابقه بین فراگیران است که کاربرد بسزایی در حوزه آموزش دارد.
مدیرعامل شرکت دانشبنیان جاپکو در خصوص کاربرد بازیهای گرافیکی، تصریح کرد: عمده مخاطبان بازیها، بخش خانگی، آموزشگاهها و کاربران شخصی Gamification هستند. این قبیل بازیها، باعث بهبود شرایط کاری و افزایش مشارکت، تعامل و رقابت میشوند و استفاده از قوانین بازی به ما کمک میکند تا به اهداف واقعبینانه کسب و کار برسیم. این شیوههای بازیسازی میتواند شامل امتیاز، مدالها، سکه و.. باشد و از آن در صنایع مختلف مانند بانکها، کسب و کارها و آموزش استفاده میشود. از طریق گیمیفیکیشن، وظایف کسل کننده، جذاب میشود و وظایف دشوار به وظایف مورد علاقه و ساده تبدیل میشوند.
به گفته او،این محصول سال 2022 تولید شده است و به تعداد 15 نفر فرصت اشتغال برای طراحان کاراکتر و صدا، نویسنده سناریو، توسعه دهندههای یونیتی، واقعیت افزوده و تیم مارکتینگ ایجاد کرده است.
محمودی ادامه داد: این محصولات با میانگین هزینه ۱۵ هزار دلار با همکاری شرکت خارجی در نسخه mvp توسعه داده شده است این در حالی است که در اپ استورهای خارجی بازیهای مشابه با هزینههای بسیار بالا جهت شارژ و تداوم استفاده کاربر از اپ بفروش میرسد.
ارسال به دوستان