ارائه خدمات تجاریسازی توسط 384 شرکت دانشبنیان
شاید بتوان عمده مشکل و چالش شرکتهای دانشبنیان را نحوه و مدیریت تجاری سازی محصولات و خدماتشان دانست. یعنی بازارسازی و فروش تولیداتی که شاید بازار چندان شناختی از آنها ندارد. اما در این میان؛ شرکتهای دانشبنیانی هستند که فعالیت آنها باعث رونق کسبوکار دیگر مجموعههای دانش بنیان میشوند. یعنی فرآیند تجاری سازی محصولات را تسهیل و ورود شرکتها را به بازار تضمین میکنند.
اما در این میان؛ شرکتهای دانشبنیانی هستند که فعالیت آنها باعث رونق کسبوکار دیگر مجموعههای دانشبنیان میشوند. یعنی فرآیند تجاری سازی محصولات را تسهیل و ورود شرکتها را به بازار تضمین میکنند.
این شرکتها که به عنوان شرکت تجاری سازی تاییده گرفتهاند خدمات مختلفی از قبیل تهیه طرح کسبوکار امکان سنجی فنی بازار، ارزیابی قابلیت تجاری سازی محصولات، جستجو و تحلیل اختراع و پتنت خارجی، ارزیابی آمادگی صادراتی، مدیریت صادرات، اجرای برنامههای تبلیغات، توزیع و پخش محصولات دانش بنیان در بازار خارجی، مشاوره فروش فناوری و خدمات فن بازار، پیشبینی و آینده نگاری فناوری و غیره را به متقاضیان ارائه میکنند.
بر اساس آخرین آمار ثبت شده توسط مرکز شرکتها و موسسات دانشبنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال حاضر 384 مجموعه دانشنبیان در کشور به ارائه خدمات تجاریسازی به شرکتهای دانشبنیان مشغول هستند و خدمات توانمندسازی و تجاری سازی چون حمایت از تدوین قراردادهای حقوقی، حمایت از خرید بیمه نامه مسئولیت کالا، حمایت از طراحی صنعتی محصولات دانش بنیان، حمایت از خدمات مالی و حسابداری، حمایت از طراحی و ساخت نمونه نمایشی (دمو) محصولات و غیره را در اختیار شرکتها قرار می دهند.
«توسعه فناوری و نوآوری بایا هرمز تک»، «شتابدهنده فناوری های مالی نوآفرین»، «هرمزان دریا پیما»، «خدمات تجاری سازی فناوریهای پیشرفته داد فلامینگو»، «بنیان بهداشت لوتوس»، «سرمایه گذاری عمرانی و بین المللی طوسا»، «پیشرانان علم نافع»، «کارآفرینان شایسته فاخر»، «حساب یاری امین ملل»، «راهبران سازندگی اندیشه» و غیره از جمله این شرکتهای ثبت شده هستند.
ارسال به دوستان