کسب‌وکارهای نوپا برای شروع استارتاپ خود یا برای فازهای جدید پروژه به حمایت مالی نیاز دارند که در این مراحل می‌توان از شتاب‌دهنده‌ها کمک گرفت. برای ورود به شتاب‌دهنده‌ها نیاز به یک رویداد معرفی استارتاپ به شتاب‌دهنده است که مراحل این رویداد کاملاً شبیه رویداد ارائه به سرمایه‌گذار می‌باشد.

حمایت مالی شتاب‌دهنده‌های در کشورهای توسعه‌یافته بسیار رواج دارد همچنین بسیاری از شرکت‌های موفق دنیا برای پروژه‌های جدید خود از شتاب‌دهنده‌ها کمک می‌گیرند. شتاب‌دهنده‌ها به‌جز حمایت مالی، صاحبان ایده را در چند جنبه مهم راهنمایی می‌کنند. یکی از هدف‌های شتاب‌دهنده سرعت عمل بالا دررسیدن به اهداف و موفقیت شرکت نوپا می‌باشد. شتاب‌دهنده‌ها در مقابل مشاوره و حمایت مالی انتظار توسعه کسب‌وکار را از شرکت‌های نوپا دارند به همین دلیل برای مدت کوتاهی چندین تیم را در نظر دارند سپس از بین تیم‌های که اشتغال‌زایی بیشتری دارند و درآمدزایی بهتر داشته باشند، برای حمایت انتخاب می‌کنند.

در رویداد معرفی استارتاپ به شتاب‌دهنده، تیم استارتاپ باید به بهترین نحو ایده خود را به شتاب‌دهنده توضیح دهند تیم استارتاپ باید از موضوعاتی مانند بازار موجود و افرادی که در آینده مشتری این کسب‌وکار خواهند بود در رویداد صحبت کنند. هرچه تیم در این رویداد قوی‌تر عمل کند و بیان بهتری داشته باشند، نظر شتاب‌دهنده‌ها را راحت‌تر جلب می‌کنند همچنین با توجه به اینکه شتاب‌دهنده‌ها در دسته‌های مختلف علوم و فناوری فعالیت می‌کنند باید در انتخاب شتاب‌دهنده دقت کرد به‌طور مثال برخی شتاب‌دهنده‌ها ایده خام را قبول می‌کنند برخی دیگر نمونه اولیه نیاز دارند. وجود یک مشاور که تیم را برای اجرا بی‌نقص در رویداد آماده کند بسیار کمک‌کننده می‌باشد به‌علاوه مشاوران می‌توانند با بررسی کامل بهترین معرف به شتاب‌دهنده‌ها باشند.

 صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری حمایت رویداد معرفی استارتاپ و هسته فناور را یا هدف ارتقا و پیشرفت کسب‌وکارهای نو ارائه می‌دهد تا ایده‌های جدید و کارآفرینان بتوانند راحت‌تر به موفقیت دست پیدا کنند. متقاضیان می‌توانند از طریق لینک اطلاعات بیشتر را کسب نمایند.