با پلتفرم آنلاین یک شرکت دانش بنیان درخواست‌های مردمی به گوش مسئولان رسید

توسعه پلتفرم‌های آنلاین جمع آوری امضا، توانسته‌ است مسیری بهینه و موثر برای انتقال خواسته‌های شهروندان به مسئولین دستگاه‌های مختلف ایجاد کند.

حامد بیدی مدیرعامل شرکت توسعه فناوری برخط کارزار با اشاره به ایجاد بستری برای ارتباط میان خواست عمومی و مسئولین با زیرساخت کارزار گفت: بدیهی است که شهروندان در مقیاس‌های گوناگون، درخواست‌هایی دارند که علاقه‌مند هستند تا به گوش مسئولین برسد. پیش از این، روش‌های سنتی مانند مراجعه حضوری به صورت فردی یا جمعی برای انتقال این خواسته‌ها، به کارگرفته می‌شد، اما توسعه فناوری امکان استفاده از روش‌های سریع‌تر و البته کارآمدتر را به وجود آورده است. در واقع شرکت ما با ایجاد پلتفرم کارزار این امکان را تسهیل کرده است.

 

در این زیرساخت، مردم از طریق امضای آنلاین، مطالبات، درخواست‌ها و نامه‌های خود را به گوش مسئولین می‌رسانند، بدیهی است هر چه تعداد امضای یک درخواست بیش‌تر باشد، نشانگر حمایت تعداد بیشتری از شهروندان از این خواسته است و سطح اهمیت مطالبه افزایش می یابد.

پس از جمع آوری امضا، ما به عنوان پلتفرم واسط، نامه‌های درخواست و امضاها را به دبیرخانه دستگاه مورد خطاب ارسال می‌کنیم. اقدامات ما به اینجا محدود نمی‌ماند و تلاش می‌کنیم به صورت رسانه‌ای و فردی، پیگیر مطالبات مردم باشیم، تا نتیجه نهایی حاصل شود.

 

برخی اوقات این مطالبات محلی و مثلاً در مورد آسفالت جاده منتهی به یک روستا، ایجاد پل، برق رسانی، گازکشی یا عملکرد یک نهاد است. برخی مطالبات نیز بسیار وسیع‌تر هستند؛ برخی اوقات تعداد امضاهای یک کارزار به بیش از یک میلیون امضا هم می‌رسد.

 

در این پلتفرم تا کنون 21 میلیون امضا توسط 11 میلیون کاربر ثبت شده است. مدل درآمدی این شرکت، کاملاً مستقل است و درصدی از خود مردم  امضاء کنندگان با  اهدای مبالغی به عنوان کمک به ادامه حیات این سامانه‌ای اجتماعی یاری می‌رسانند.

 

این شرکت خلاق توانسته با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محصول خود را توسعه دهد و در مسیر توسعه هرچه بیشتر ایده‌های جدید در شرکت قرار دارد.