یک شرکت دانش‌بنیان تزیینات نوری و آبنماهای شهری را تامین می‌کند

80 تا 90 درصد بازار گسترده محصولات حوزه آبنما و نورهای حوزه تزیینی کاملا ایرانی شده که موجب شده ضمن جلوگیری از خروج مبالغ هنگفتی ارز، محصولی با کیفیت برابر و حتی برتر از نمونه‌های خارجی ارائه شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، حسین رضازاده، مدیرعامل شرکت فنی مهندسی آتیه‌سازان نوین آبتین با بیان این مطلب در خصوص فعالیت های این شرکت دانش‌بنیان در حوزه تزیینات نوری و آبنماهای شهری گفت:محصولات شرکت ما آبنمای موزیکال و تجهیزات نورپردازی است که در حوزه زیباسازی شهری و صنعت گردشگری هستند. معمولا فعالان حوزه گردشگری جزو بهترین مشتری‌های ما هستند و  بازار هدف خودمان و تمرکز تیم فروش را توسعه حوزه گردشگری قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به این که توسعه صنایع خلاق و محصولات هنری یکی از بسترهای خلق ارزش افزوده و ایجاد اشتغال است، ادامه داد: از آن‌جایی که محصول ما یک محصول فنی هنری است، کار کردن در این زمینه را یک رسالت می‌دانم؛ این‌که مردم ما برای لحظه‌ای بایستند و به این نورپردازی های زیبا نگاه کنند و احساس بهتری پیدا کنند، موضوعی ارزشمند است.

این فعال فناور ادامه داد: مشتریان عمده این محصولات شامل هتل‌ها، مجتمع‌های توریستی، باغ تالارهای بزرگ، فرودگاه‌ها، اماکن متبرکه است. این محصولات فراتر از دادن جلوه فانتزی به شهر کاربرد دارد و به عنوان یک ابزار استفاده میشود همان‌طور که در صنعت گردشگری نیز این‌گونه است و تمامی مخاطبان ما در حوزه گردشگری می‌دانند که این محصولات می‌تواند در جذب گردشگر بسیار موثر باشد.

رضازاده با اشاره به وجز تمایز تولیدات این شرکت با دیگر شرکتهای داخلی گفت: وجه تمایز ما نسبت به نمونه‌های دیگر این است که 99 درصد تجهیزات را خودمان تولید می‌کنیم؛ در حالی که بقیه رقبا عمدتا بخشی از تولید را خودشان انجام می‌دهند یا به صورت یک کل منسجم و تیمی، فعالیت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در این شرکت دانش‌بنیان افزود: یک تیم مجموعاً 40 نفره بیش از 15 سال است که به صورت متمرکز در این حوزه فعالیت دارند و کار را به صورت مجموعه تیمی و کاملا مهندسی- هنری پیش می‌بریم. سه مهندس معمار داریم که محصول را از بعد هنری و خلاقانه بررسی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت فنی مهندسی آتیه‌سازان نوین آبتین، قیمت مناسب نسبت به نمونه‌های خارجی را وجه تمایز این محصولات دانست و گفت: سعی کردیم کیفیت کارمان در سطح اروپایی‌ها باشد این در حالی است که قیمت را در سطح چینی‌ها نگه داشته‌ایم. ضمن آن‌که فرهنگ و تاریخ و هنر غنی ایران موجب شده است نمونه های ساخت ایران از غنای هنری برخوردار باشند.

وی افزود: 80 تا 90 درصد بازار مربوط به محصولات حوزه آبنما و نورهای حوزه تزیینی توسط شرکت ما و رقبا که بازار وسیعی هم دارد کاملا ایرانی شده است، موضوعی که موجب شده بخش عمده‌ای از ارزبری کاهش پیدا کرده و محصولی با کیفیت برابر و حتی  برتر در برخی از قسمت‌ها از نمونه‌های خارجی ارائه شود.