نشست راهکارهای توسعه بازار و تجربیات صادرات برگزار شد

در راستای برگزاری سلسله نشست های مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان ، نشست بیان تجربیات و راهکارهای شرکت های دانش بنیان در توسعه بازار با حضور دکتر باقری برگزار شد

در ابتدای این نشست که در روز سه شنبه مورخ  24 اردیبهشت در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید ، دکتر رضا باقری عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه صنعتی شریف و رئیس هیئت مدیره شرکت پارسا پلیمر شریف اشاره ای به صنعت آمیزه سازی داشته و بیان داشتند: صنعت آمیزه سازی حلقه وصل صنعت پتروشیمی و صنعت قطعه سازی می باشد که متاسفانه کشور ما تازه به این عرصه وارد شده است.

دکتر باقری با اشاره به ارتباط بین دانشگاه و صنعت به عنوان بازوهای اقتصادی یک کشور بیان داشتند که در صنعت پلیمر این چرخه بدین صورت است که آزمایشگاه های پلیمر در دانشکده ها بر روی آمیزه های پلیمری تحقیق کرده و پروژه های تحقیقاتی را برای صنایع انجام  داده ، سپس با همکاری با قطعه سازان به صورت مشاوره به ایده نهایی برای شروع یک کسب و کار خواهند رسید.

ایشان در ادامه اظهار داشت که مراحل تعریف و اجرای یک تحقیق کاربردی به شش مرحله تقسیم می شود:

 

در ادامه ایشان نکاتی هم چون پرهیز از پراکندگی در زمینه های تحقیقاتی، تمرکز روی صنعت ، ارتباط با صنعت از مسیر های مختلف، شناسایی گلوگاهای تحقیقاتی صنعت ، سرمایه گذاری واقع بینانه روی مزیت های تحقیقاتی ،ارتقا پتانسیل های تحقیقاتی و انجام تحقیقات دنباله دار و هدفمند رو به عنوان مهمترین بایدها و نبایدها در مسیر تحقیقات خواندند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شریف ، به ضرورت تحقیق و توسعه برای شرکت های دانش بنیان پرداخته و ارتباط با پژوهشگاه ها و دانشگاه ها و خرید پروژه های تحقیقاتی رو دو امر اساسی برای شرکت پارسا پلیمر شریف دانست.

ایشان با توضیح فرآیند تیم سازی نکاتی شامل زمان بر بودن تیم سازی، ضرورت مکمل بودن اعضای تیم ، همدلی استراتژیک اعضا ، اعتماد اعضای تیم به یکدیگر را مطرح و به فرآیند شکل گیری تیم خودشان پرداختند که در سال 1386 با 4 نفر شروع و درحال حاضر 114 نفر هستند.

 

تجربیات صادراتی شرکت پارسا پلیمر شریف

 دکتر رضا باقری ، رئیس هیئت مدیره شرکت پارسا پلیمر شریف بیان داشتند: شرکت هایی که علاقمند به صادرات محصولات خود هستند حتما در بازار داخل تجربه فروش آن محصول را داشته باشند. شناخت از بازارهای خارج به صورت دقیق بوده و ذائقه مشتریان هدف مشخص باشد. از ضوابط و استانداردهای جهانی در حوزه موردنظر و قوانین صادرات و انتقال پول از کشور مقصد اطلاعات لازم را داشته باشند.

 

تصاویر