زیرساخت هوشمند حمل و نقل جادهای و سامانه هوشمند رگولاتوری درخواست حمل بار بومیسازی شد
سامانه رگولاتوری درخواست حمل بار با حمایت ستاد توسعه فناوریهای حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در یک شرکت دانشبنیان طراحی شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، علی اکبر کرمی، بنیانگذار و مدیرعامل مجموعه دانشبنیان شبکه جامع رانندگان شجران (بارپین) گفت: این شرکت که از حدود هفت سال پیش کار خودر را آغاز کرده و در حوزه زیرساخت سامانههای حمل و نقل جادهای کالا فعالیت دارد در سه سطح محصول تولید میکند. یکی از این سطوح، سطح ملی است و قراردادی که با معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان راهداری برای توسعه سامانه رگولاتوری حمل و نقل جادهای داریم.
کرمی در ادامه افزود: سطح دوم فعالیت این مجموعه در حوزه پایانههای مجازی و راهاندازی سیستمهای اعلان بار و نوبت دهی هوشمند در سراسر کشور است. سطح سوم فعالیت ما نیز سامانههای لجستیکی صنایع است؛ از زمانی که یک کالا توسط صنایعی مانند صنایع پتروشیمی، فولاد، معادن و صنایع غذایی به فروش میرسد تا زمانی که کالا تحویل داده میشود، فرایند لجستیک آنها در سامانه بارپین انجام میشود.
وی در خصوص اهداف سامانه مدیریت لجستیک ویژه صنایع و صاحبان بار اظهار داشت: ایجاد بستر ارگانیکی صنعت لجستیک، بالا بردن بهرهوری ناوگان بار در کشور با هدف پایدارسازی حمل و نقل، تامین و توزیع به موقع ناوگان حمل بار با جدیدترین فناوریها، توانمند کردن انفورماتیکی شرکتهای حمل و نقل جهت کمک به اجرای تعهدات و تخصیص حداکثری ناوگان از جمله اهداف در نظر گرفته شده است.
به گفته کرمی، توانمندسازی نرمافزاری صنایع برای مدیریت هوشمند، آنلاین و یکپارچه لجستیک داخل و بیرون از مجتمع و حذف کاغذ از فرآیند لجستیکی صنایع از اعلام بار به باربریها تا صدور و تحویل اسناد حمل و تحویل بار از دیگر اهدافی است که به واسطه ایجاد این سامانه دنبال میشود.
وی با تاکید بر اینکه ایده سامانه رگولاتوری درخواست حمل بار برای نخستین بار در مجموعه دانشبنیان شجران شکل گرفت، تصریح کرد: ایده ایجاد این سامانه توسط این مجموعه و در تعامل با وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری شکل گرفت. زمانی که این موضوع را با دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته و در میان گذاشتیم، همزمان با دوره شیوع کرونا بود که مورد استقبال قرار گرفت و در نهایت در این رابطه تفاهم نامهای بین معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان راهداری کشور منعقد شد.
مدیرعامل مجموعه دانشبنیان شبکه جامع رانندگان شجران در ادامه ابراز امیدواری کرد که انتقال دانشی که توسط این مجموعه صورت میگیرد به سازمان راهداری کمک کند تا بتواند به اهداف بالایی در صنعت حمل و نقل دست پیدا کند.
افزایش بهرهوری و پایدارسازی صنعت حمل و نقل
کرمی در خصوص بزرگترین دستاورد این مجموعه نیز عنوان کرد: یکی از اهدافی که بارپین به دنبال آن بوده و به بخشی از آن دست پیدا کرده، ایجاد یک زیرساخت هوشمند حمل و نقل جادهای کالا در نظم دهی و جریان دادهای حمل و نقل و توسعه سامانه تنظیم مقرراتی و رگولیشن برای سازمان راهداری است که امیدواریم بتواند کمک موثری را در افزایش قدرت حاکمیت سازمان راهداری در اکوسیستم حمل و نقل و تنظیم مقررات و قوانین پایدار و هوشمندانه داشته باشد.
وی یکی دیگر از اهداف اصلی مجموعه دانشبنیان بارپین را افزایش بهرهوری و پایدارسازی صنعت حمل و نقل، ذکر و خاطرنشان کرد: در همین رابطه سعی کردیم در تعامل با صنایع، شرکتهای دانشبنیان، بازارگاهها و مجموعههای حمل و نقل یک تعامل دو طرفه و چند جانبه ایجاد کنیم که بتوانیم به این هدف بزرگ که بهرهوری صنعت حمل و نقل جاده ای کالا است، دست پیدا کنیم.
حمایت های معاونت علمی در جهت توسعه سامانه
کرمی در رابطه با حمایتهای معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان از این طرح گفت: به موجب قراردادی که با معاونت علمی ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته داریم، مبلغی را بابت توسعه سامانه رگولاتوری در اختیار ما قرار دادند. همچنین برای شرکت در نمایشگاههای داخل کشور چندین مورد کمک را از سوی این نهادها دریافت کرده ایم. یک نوبت هم برای حضور در نمایشگاه صنعت حمل و نقل استانبول، معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی کمکهایی را در اختیار بارپین قرار دارند که جای تشکر دارد.
وی در پایان در خصوص اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم این مجموعه نیز گفت: به طور مستقیم ۳۲ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند؛ در عین حال بارپین قراردادهایی را با انجمنهای صنفی و شرکت های بومی استانها دارد که این نمایندگیها و قراردادها هم موجب اشتغال غیرمستقیم برای بیش از ۱۰۰ نفر شده است.
ارسال به دوستان