دانشبنیانها برای بیمه مسئولیت کالا تخفیف ویژه میگیرند
50 درصد از مبلغ بیمه مسئولیت کالا تا سقف مشخصی توسط معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری پرداخت میشود.
فرایند جلب اعتماد در شرکتهای دانشبنیان مانند دیگر بنگاههای تجاری است. با این همه، مجموعههای فناور با برخی مشکلات مضاعف نیز در جذب مشتری مواجه هستند.
بسیاری اوقات محصولات دانشبنیان، برآمده از یک پروژه تحقیق و توسعه است. به بیانی دیگر، محصولی است که به تازگی وارد بازار شده است و احتمالاً توسط فعالان دانشبنیان، بومیسازی شده است.
خریدار بالقوه ممکن است اصلا آشنایی با این نوع از محصولات نداشته باشد، همین موضوع جذب اعتماد او را سختتر میکند.
شرکتهای تجاری برای جلب توجه مشتریان قدیمی و جدید به محصولات نوین خود، راهکارهای آزموده شدهای را در پیش میگیرند. انجام تبلیغات سنگین، عرضه تخفیفهای ویژه، کارت قرعهکشی و سامانه پاسخگویی به مشتریان از جمله این روشها محسوب میشود.
با این همه معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، یک خدمت مجزا طراحی کرده است که بهتر از تمام این راهکارها، مشکل اعتمادسازی را تا حد زیادی برطرف میکند.
در این خدمت، محصولات دانشبنیان مشمول دریافت بیمه مسئولیت کالا میشوند. معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری نیز 50 درصد از حق بیمه را تا سقف مشخصی پرداخت خواهد کرد.
این بیمهنامه به این معنی است که مثلاً اگر یک دستگاه دانشبنیان فروخته شد، در صورت عدم رضایت مشتری از کارکرد و کارایی معیوب و زیانده آن در خط تولید، به راحتی خسارت مشتری از طریق بیمه مسئولیت کالا پرداخت میشود.
این بیمهنامه از تمام شیوههای جلب اعتماد مشتری بهتر عمل خواهد کرد. زیرا مشتری میداند که تعهدی رسمی به نام بیمه مسئولیت کالا وجود دارد که خسارت احتمالی او را جبران خواهد کرد. از این رو، با آرامش خاطر بیشتری روند خرید کالای دانشبنیان را تکمیل خواهد کرد.
ارسال به دوستان