خدمات تجاریسازی با فعالیت 324 مجموعه دانشبنیان رونق گرفت
کمک به ورود یک ایده، محصول، فناوری، کسبوکار و استارتاپ به بازار را خدمات تجاریسازی معنا میکنند. خدماتی که بازار محصولات دانش محور را توسعه میدهد.
یک شرکت برای توسعه تجاریسازی محصولات دانشبنیان باید توان ارائه خدماتی چون مالکیت فکری، شتابدهی کسبوکار، ارزیابی، مدیریت فناوری، مشاوره، مالی و سرمایهگذاری و توسعه بازار را داشته باشد. در حال حاضر بر اساس تعداد شرکتهای دانشبنیان ثبت شده در این حوزه، 324 مجموعه توان دانشی و تخصصی ارائه این خدمات را در کشور دارند.
ارائه و پرورش ایده، توسعه تولید کالا و خدمات و در نهایت فروش محصولات از جمله فرآیندهای خدمات تجاریسازی است. خدماتی که طی چند سال اخیر منجر به توسعه بازار محصولات داخلی شده و جامعه را از منافع این تولیدات و خدمات بهرهمند کرده است.
طبق آخرین آمار ارائه شده توسط مرکز شرکتها و موسسات دانشبنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعداد نهایی این شرکتها از 6 هزار و 500 مجموعه گذشته است. از این تعداد حدود 324 شرکت در زمینه توسعه خدمات تجاریسازی محصولات و خدمات فعالیت میکنند.
شرکتهایی چون «توسعه پارک های شیمیایی ایرانیان، توسعه کسب و کار سرآمد الماس»، «توسعه ارتباطات اقتصادی ایلیا»، «فناوری و پژوهش سهند آهن و فولاد خاورمیانه»، «بینش بازار ره پای»، «مشاور صنعتی سها طوس»، «توسعه افق نانو فناوری توانا»، «صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه همکاریهای بینالمللی فناورانه ایرانیان»، «سان اوج پویان اسپادانا» و غیره که در این حوزه فعالیت دارند.
مجموعههایی که خدمات مشاورهای به اشخاص حقیقی و حقوقی در کلیه امور مربوط به راهاندازی کسب و کارهای جدید شامل تهیه طرحهای توجیهی، امکان سنجی، مطالعات بازار به ویژه در حوزههای فناورانه و صنعتی، در امور مربوط به خرید کالا در زمینه نحوه تامین، قیمت گذاری کالا در سطح ملی و بینالمللی ارائه می کنند.
ارسال به دوستان