صفحه اصلی > سوالات متداول > سوالات ثبت نام و ارزیابی > نحوه ثبت اطلاعات در سامانه 

1.   فرآیند ثبت اطلاعات در سامانه شرکت‌های متقاضی


2-1.        چه مداركي به صورت اسكن شده جهت تكميل اطلاعات لازم است؟

پاسخ: مدارك لازم براي ارسال از طريق سامانه در جدول زير آورده شده است:

مستندات مورد نياز

نوع (اختياري/ اجباري)

توضيح

تصوير مجوزهاي شركت (مجوز تأسيس، پروانه بهره‌برداي و...)

اختیاری


تصویر آگهی تاسیس به همراه آخرین تغییرات شركت در روزنامه رسمي

اجباري


تعهدنامه دارا بودن نظام نامه مالی

اجباری

نمونه نظام­نامه بر روی سامانه ثبت نام وجود دارد که باید تکمیل، امضا، اسکن و بارگذاری شود.

تصویر آخرین اظهارنامه مالیاتی-ارسالی به سازمان امور مالیاتی

اجباري

برای شرکت‌های نوپا اختیاری می‌باشد

آخرين ليست بيمه شركت به همراه خلاصه وضعيت دستمزد/حقوق و مزايا

اختیاری


رزومه يا كاتالوگ شركت

اختياري


نمودار سازماني شركت

اختياري


 

2-2.   شرکت‌هایی که اطلاعات محصولات و قراردادهای آنها نظامی یا محرمانه می­باشد، به چه صورت می­توانند وارد پروسه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان گردند؟

پاسخ: شرکت‌هایی که اطلاعات آنها محرمانه یا نظامی می باشد به هیچ وجه نباید اطلاعات خود را در سامانه daneshbonyan.ir وارد کنند و باید با مرکز مشاوره دانش­بنیان یا دبیرخانه کارگروه تماس بگیرند تا راهنمایی لازم انجام شود.

 

2-3.        آیا برای تحویل اسناد و دریافت مشاوره امکان مراجعه حضوری به دفتر امور شرکت‌های دانش‌بنیان  وجود دارد؟ 

پاسخ: نیازی به تحویل اسناد به صورت حضوری به امور شرکت‌های دانش­بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود ندارد و مشاوره تنها از طریق تلفن­های اعلام شده مرکز مشاوره "83533030-83533130-83533230-83533330" صورت می­پذیرد.

2-4.        آیا بارگذاری تعهدنامه دارا بودن نظام نامه مالی الزامی است؟

پاسخ: بله،کلیه شرکت‌ها باید تعهدنامه دارا بودن نظام نامه مالی را تکمیل نموده و در سامانه بارگزاری نمایند.

 

2-5.   چرا با وجود ثبت نام در سایت، با نام کاربري و رمز عبوري که انتخاب شده، امکان ورود به سامانه وجود ندارد؟

پاسخ: در هنگام ثبت نام اولیه در سامانه و ثبت اطلاعات در پنجره ثبت نام و تایید آن، ایمیلی به آدرس الکترونیکی وارد شده ارسال می شود که با بازنمودن آن می توانید بر روي لینک فعال­سازي موجود در پیغام دریافتی جهت فعالسازي حساب کاربري کلیک نمایید.

 

2-6.   چرا وقتی همه اطلاعات تکمیل و برای ارسال نهایی اقدام می شود، ارسال نهایی موفق صورت نمی­گیرد؟

پاسخ: شرکت متقاضی مطابق شکل زیر پس از ورود اطلاعات در سایت reg.daneshbonyan.ir، باید حتما کلید "ذخیره" را کلیک نمایید.

 

2-7.        اگر محصول شركت در دسته­هاي اصلي تعيين شده براي كالاهاي دانش‌بنیان نباشد چه بايد كرد؟

پاسخ: در صورتی که کالای دانش‌بنیان شرکت متقاضی ارزیابی، با وجود داشتن معیارهای معرفی شده در فهرست کالا/خدمات دانش‌بنیان، در دسته کالاهای دانش‌بنیان قرار نگرفته است، شرکت متقاضی می تواند مسیری تحت عنوان "سایر" را در "دسته فناوری" انتخاب و با دریافت و تکمیل فرم پیشنهاد کالا و خدمات جدید از قسمت فهرست کالا و خدمات و بارگذاری آن در بخش بارگذاری اسناد فرآیند ثبت نام را ادامه دهند. (فایل پیشنهاد کالا و خدمات جدید درفهرست مربوط به کالا و خدمات قرار داده شده است.)

 

2-8.        اگر شركت برخي از شرايط اجباري (ستاره‌دار) مورد نظر در سامانه را نداشت چگونه عمل كند؟

پاسخ: ساير اطلاعات لازم را وارد كرده و ذخيره كند. هر زمان موفق به احراز شرايط مورد نظر شد، به سامانه برگشته و اطلاعات خود را كامل كند.

 

2-9.        در صورتی که شرکت به هر دلیلی با فراموشی رمز مواجه شد چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

پاسخ: پس از تماس با بخش مشاوره دانش‌بنیان لازم است اطلاعات تکمیلی در مورد شرکت خود ارائه دهد تا در صورت صحت اطلاعات ارائه شده توسط فرد، هویت وی بعنوان رابط شرکت احراز گردد و پس از آن رمز شرکت تغییرمی یابد.

 

2-10.   در صورتی که شرکت به هر دلیلی قصد تغییر ایمیل خود را داشته باشد چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

پاسخ: پس از تماس با بخش مشاوره دانش‌بنیان لازم است اطلاعات تکمیلی در مورد شرکت ارائه گردد تا در صورت صحت اطلاعات ارائه شده توسط فرد، هویت تماس گیرنده بعنوان رابط شرکت احراز گردد و سپس ایمیل تغییر می یابد.

 

2-11.   در قسمت ورود اطلاعات شرکت که ورود اطلاعات مدیر مالی الزامی است، آیا می­توان مدیر عامل شرکت را به عنوان مدیر مالی نیز معرفی کرد؟

پاسخ: بله بلامانع است. مدیر مالی شرکت می­تواند مدیر عامل باشد.

 

2-12.   در صورت تغییر آدرس شرکت، به چه صورت می­توان دبیرخانه را از این امر مطلع نمود؟

پاسخ: شرکت می­تواند در هر مرحله­ای آدرس و شماره تلفن جدید را در کارتابل خود وارد و ذخیره نماید.

 

2-13.   شرکت‌ها پس از ثبت نام و تکمیل اطلاعات چه روندی را طی می­کنند؟

پاسخ: شرکت پس از تکمیل اطلاعات و ارسال نهایی، در مرحله بررسی اولیه قرار می­گیرد، در صورت عدم وجود مشکل در مدارک، پرونده شرکت به کارگزار ارزیابی مربوطه ارجاع می­شود. در تمامی این مراحل، هر گونه تغییری در وضعیت شرکت ایجاد شود، از طریق پیامک و همچنین از طریق ارسال پیام به کارتابل شرکت (در قسمت آرشیو درخواست­های ارسالی)، اطلاع رسانی خواهد شد. در صورتی که مدارک شرکت دچار مشکل و نقص باشد، موارد اصلاحی به شرکت از همین طریق اطلاع رسانی خواهد شد.

 

2-14.   آيا اطلاعات ارسال شده به كارگروه قابل اصلاح مي­باشد؟

پاسخ: تا پيش از تكميل اطلاعات و ارسال كليه اسناد مورد نياز، امكان ذخيره‌سازي اطلاعات وارد شده و تكميل آن در دفعات بعدي وجود دارد. اما پس از تكميل اطلاعات و تأييد ارسال نهايي آن توسط متقاضي، اطلاعات وارد شده مبناي ارزيابي و قضاوت خواهد بود و تا زمان انجام ارزيابي‌ها و اعلام تأييد يا عدم تأييد شركت، قابل اصلاح نمي‌باشد.

حمایت از صادرات

حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

ارائه مجوز استقرار

ارائه مجوز استقرار و جواز تاسیس و بهره‌برداری

تسهیلات نظام وظیفه تخصصی

تسهیلات نظام وظیفه تخصصی برای افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان

دوره های آموزشی

تخفيف دوره های آموزشی براي شرکت‌های دانش‌بنیان

معافیت مالیاتی

معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی و نوپا

کتابچه آیین نامه‌ها و قوانین

مستندات قانونی و آیین نامه‌های مرتبط با ارزیابی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان