صفحه اصلی > سوالات متداول > سوالات ثبت نام و ارزیابی > نحوه ثبت اطلاعات در سامانه 

1- چه مداركي به صورت اسكن شده جهت تكميل اطلاعات لازم است؟

پاسخ: مدارك لازم براي ارسال از طريق سامانه در جدول زير آورده شده است:

 

2- شرکت‌­هاییکه اطلاعات محصولات و قراردادهای آنها نظامی یا محرمانه می­‌باشد، به چه صورت می‌­توانند وارد پروسه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان گردند؟

پاسخشرکت‌هایی که اطلاعات آنها محرمانه یا نظامی می­‌باشد به هیچ وجه نباید اطلاعات خود را در سامانه reg.daneshbonyan.ir وارد کنند و باید با مرکز مشاوره دانش‌­بنیان (83534-021) یا دبیرخانه کارگروه تماس بگیرند تا راهنمایی لازم انجام شود.

 

3- آیا برای تحویل اسناد و دریافت مشاوره امکان مراجعه حضوری به مرکز شرکت­‌ها و موسسات دانش‌بنیان وجود دارد؟

پاسخنیازی به تحویل اسناد به صورت حضوری به مرکز شرکت­‌ها و موسسات دانش­‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود ندارد و مشاوره تنها از طریق تلفن­‌های اعلام شده مرکز مشاوره "02183534"صورت می‌­پذیرد.

 

4- اگر شركت برخي از شرايط اجباري (ستاره‌دار) مورد نظر در سامانه را نداشت چگونه عمل كند؟

پاسخساير اطلاعات لازم را وارد كرده و ذخيره كند. هر زمان موفق به احراز شرايط مورد نظر شد، به سامانه برگشته و اطلاعات خود را كامل كند.

 

5- در صورتی که شرکت به هر دلیلی قصد تغییر شماره همراه خود را داشته باشد، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

پاسخ: پس از تماس با مرکز مشاوره دانش‌­بنیان (02183534) لازم است اطلاعات تکمیلی در مورد شرکت خود ارائه دهد تا در صورت صحت اطلاعات ارائه شده توسط فرد، هویت وی بعنوان رابط شرکت احراز گردد و پس از آن شماره همراه شرکت تغییر می‌­یابد.

 

6- در قسمت ورود اطلاعات شرکت که ورود اطلاعات مدیر مالی الزامی است، آیا می­توان مدیر عامل شرکت را به عنوان مدیر مالی نیز معرفی کرد؟

پاسخبله بلامانع است. مدیر مالی شرکت می‌­تواند مدیر عامل باشد.

 

7- در صورت تغییر آدرس شرکت، به چه صورت می­‌توان دبیرخانه را از این امر مطلع نمود؟

پاسخشرکت می­‌تواند در هر مرحله‌­ای آدرس و شماره تلفن جدید را در کارتابل خود در بخش«پرونده شرکت» فرم «محل استقرار» وارد و ذخیره نماید.

 

8- شرکت­‌ها پس از ثبت نام و تکمیل اطلاعات چه روندی را طی می­‌کنند؟

پاسخشرکت پس از تکمیل اطلاعات و ارسال نهایی، در مرحله بررسی اولیه قرار می­‌گیرد، در صورت عدم وجود مشکل در مدارک، پرونده شرکت به کارگزار ارزیابی مربوطه ارجاع می‌­شودفرآیند ارزیابی از مرحله ارجاع به کارگزار تا تعیین تکلیف شدن پرونده شرکت، به طور متوسط 3 ماه به طول می­‌انجامد، اگر نتیجه نهایی ارزیابی پس از گذشت زمان 3 ماه، به شرکت متقاضی اطلاع­رسانی نگردید، شرکت می‌­تواند از طریق مرکز مشاوره دانش­‌بنیان (02183534) از روند پرونده خود مطلع گردد.

در تمامی این مراحل، هر گونه تغییری در وضعیت شرکت ایجاد شود، از طریق پیامک و همچنین از طریق ارسال پیام به کارتابل شرکت (در قسمت آرشیو درخواست‌­های ارسالی سامانه)، اطلاع رسانی خواهد شد. در صورتی که مدارک شرکت دچار مشکل و نقص باشد، موارد اصلاحی به شرکت از همین طریق اطلاع رسانی خواهد شد.

 

9-آيا اطلاعات ارسال شده به كارگروه قابل اصلاح مي­‌باشد؟

پاسختا پيش از تكميل اطلاعات و ارسال كليه اسناد مورد نياز، امكان ذخيره‌سازي اطلاعات وارد شده و تكميل آن در دفعات بعدي وجود دارد. اما پس از تكميل اطلاعات و تأييد ارسال نهايي آن توسط متقاضي، اطلاعات وارد شده مبناي ارزيابي و قضاوت خواهد بود و تا زمان انجام ارزيابي‌ها و اعلام تأييد يا عدم تأييد شركت، قابل اصلاح نیست.

    

تسهیلات صندوق توسعه ملی

تسهیلات صندوق توسعه ملی با نرخ 10 و 12 درصد برای شرکت‌های دانش‌بنیان

فروش اقساطی محصولات دانش‌بنیان

تسهیلات فروش اقساطی مواد، قطعات و کالاهای مصرفی دانش‌بنیان تا سقف 80 درصد و بازپرداخت یکساله

تسهیلات نظام وظیفه تخصصی

تسهیلات نظام وظیفه تخصصی برای افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان

معافیت‌های گمرکی

معافیت عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی، تسهیل در انجام امور گمرکی

معافیت مالیاتی

معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی و نوپا

تامین اجتماعی

معافیت شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت ضرایب حق بیمه قراردادها