صفحه اصلی > حمایت‌ها > برنامه جامع توسعه کسب و کار > خدمات مالی و حسابداری 

شیوه نامه حمایت از خدمات مالی و حسابداری

 

1- مقدمه

حمایت از انجام خدمات حسابداری در راستای توانمندسازی شرکت­ها در مسیر تجاری­سازی همواره مورد توجه نهادهای حمایتی بوده‌است. در همین راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به شناخت نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان از بخشی از هزینه‌های مربوط به خدمات مالی و حسابداری شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌نماید.

2-تعریف خدمات مالی و حسابداری

شیوه نامه حمایت از خدمات مالی و حسابداری شامل حمایت از انجام کلیه خدمات مالی و حسابداری مربوط به یک سال مالی مشخص از قبیل تنظیم کلیه صورت‌های مالی، تحریر دفاتر قانونی، تنظیم اظهارنامه مالیاتی می‌باشد.

 

    3- مدل حمایتی

میزان حمایت برای انجام خدمات مالی و حسابداری برای شرکت های دانش بنیان با درآمد کمتر از 50 میلیارد ریال به این شرح است:

سال مالی

میزان حمایت

سقف حمایت

اول

50%

50 میلیون ريال

دوم

40%

40 میلیون ريال

 

قابل ذکر است شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند براساس جدول بالا برای دو سال مالی از حمایت‌های این خدمت بهره‌مند شوند.(شرکت های دانش بنیان با درآمد بالاتر از 50 میلیارد ریال می توانند به صورت آزاد و بدون تسهیلات از این خدمات استفاده کنند)

 

4- شرایط دریافت حمایت

پس از اتمام و تکمیل پروژه، شرکت متقاضی کلیه مستندات مربوطه را از طریق سامانه bizservices.ir بارگذاری و پس از بررسی و تایید مدارک ارسالی، نسبت به پرداخت سهم حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در وجه شرکت متقاضی اقدام می‌نماید.

تبصره 1- مستندات: 1. قرارداد حسابداری منعقد شده 2. ارائه فاکتور رسمی و کلیه مستندات مالی 3. نامه رسمی شرکت حاوی اطلاعات حساب (شماره حساب، کد شبا، نام بانک و کد شعبه)

تبصره 2- موضوع قرارداد انجام عملیات حسابداری حتما باید شامل سرفصل‌هایی از جمله کنترل و رسیدگی به اسناد ثبت شده حسابداری، ثبت اسناد حسابداری، تحریر دفاتر قانونی و تنظیم اظهارنامه و دفاع از آن، تنظیم اظهارنامه ارزش افزوده و گزارش خرید و فروش فصلی، تهیه صورت های مالی و قیمت تمام شده محصولات باشد.

تبصره 3- قراردادهای مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شامل قرادادهایی است که بصورت حقوقی بین شرکت دانش‌بنیان متقاضی و شرکت کارگزار منعقد گردد. همچنین ارائه فاکتور رسمی مورد تایید اداره مالیات جهت بهره‌مندی از حمایت الزامی است. همچنین پیشنهاد می‌گردد شرکت‌های کارگزار مالی و حسابداری عضویت انجمن حسابداران خبره را دارا باشند.

تبصره 4- در صورت تمایل شرکت متقاضی به همکاری با سایر کارگزاران و مجریان بایستی صلاحیت آنان پیش از عقد قرارداد به تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده باشد.

تبصره 5- مسئولیت­های اجرای درست و موثر پروژه بر عهده شرکت‌های متقاضی می‌باشد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تنها بر مبنای مستندات و گزارشات دریافتی، وجه حمایتی را اختصاص خواهدداد و در قبال دعاوی احتمالی بین شرکت‌های دانش‌بنیان با کارگزاران خدماتی، هیچگونه مسئولیتی بر عهده ندارد.

تبصره 6- شرکت دانش‌بنیان موظف است نسبت به پیگیری درخواست ثبت‌شده و ارسال مستندات مربوطه در زمان مقرر اقدام نماید. در صورت عدم رعایت این مساله، درخواست ثبت‌شده در سامانه منقضی و بصورت خودکار مردود خواهد شد. این مدت زمان از ثبت درخواست تا تنظیم قرارداد با مجری، 1 ماه تعیین شده‌است.

   دانلود : شیوه_نامه_حمایت_از_خدمات_حسابداری.pdf           حجم فایل 268 KB

تسهیلات صندوق توسعه ملی

تسهیلات صندوق توسعه ملی با نرخ 10 و 12 درصد برای شرکت‌های دانش‌بنیان

فروش اقساطی محصولات دانش‌بنیان

تسهیلات فروش اقساطی مواد، قطعات و کالاهای مصرفی دانش‌بنیان تا سقف 80 درصد و بازپرداخت یکساله

تسهیلات نظام وظیفه تخصصی

تسهیلات نظام وظیفه تخصصی برای افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان

معافیت‌های گمرکی

معافیت عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی، تسهیل در انجام امور گمرکی

معافیت مالیاتی

معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی و نوپا

تامین اجتماعی

معافیت شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت ضرایب حق بیمه قراردادها